وام 30 میلیونی ساخت مسکن امسال افزایش نمی‌یابد

رئیس اداره طرح و برنامه بانک مسکن گفت: هیچ پیشنهادی مبنی بر افزایش سقف وام 30 میلیون تومانی ساخت مسکن در سال جاری از بانک مرکزی یا بانک مسکن وجود ندارد

0 نظر
فرید جلالی عزیز پور اظهار داشت: مصوبه وام 30 میلیون تومانی ساخت مسکن از سال گذشته اجرایی شده است که از پانزدهم فروردین ماه سال جاری نیز عملیاتی شد اما بانک مرکزی و بانک مسکن هیچ پیشنهادی برای افزایش سقف وام 30 میلیون تومانی تاکنون نداشته‌اند.
وی اظهار داشت:تسهیلات 30 میلیون تومانی ساخت مسکن یک حساب جدید به نام حساب صندوق پس ‌انداز ساخت مسکن است و به 3 گروه از مشتریانی که قصد احداث مسکن دارند تعلق می‌گیرد.
جلالی عزیزپور افزود: گروه اول شامل افرادی است که قصد احداث واحد مسکونی ویلایی برای زمین خود دارند و گروه دوم نیز شامل افرادی است که چند نفر مالک یک زمین هستند خواهد بود.
رئیس اداره طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: گروه سوم که می‌توانند از این حساب بهره‌مند شوند مجتمع سازان هستند که می‌توانند با افتتاح حساب به تعداد واحدهای مورد ساخت برای دریافت وام ساخت اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چنانچه متقاضی این وام بخواهد از حداکثر زمان مدت انتظار که 42 ماه است استفاده کند باید چهار میلیون و 300 هزار تومان نزد بانک سپرده‌گذاری کند اما اگر متقاضی وام مزبور بخواهد حداقل زمان ممکن را برای دریافت وام سپری کند می‌تواند با سپرده‌گذاری 15 میلیون تومان در مدت 12 ماه 30 میلیون تومان وام ساخت مسکن دریافت کند.
متقاضیانی که بخواهند 12 میلیون تومان وام ساخت دریافت کنند می‌توانند با سپرده‌گذاری یک میلیون و700هزار تومان بعد از 42 ماه این وام را دریافت کنند.
جلالی عزیز پور با بیان اینکه رویکرد دولت و سیستم بانکی توسعه ساخت و ساز مسکن است و قرار نیست وام خرید مسکن افزایش یابد گفت: دولت و سیستم بانکی به این نتیجه رسیده است که در اوضاع و احوال کنونی سقف وام 18 میلیون تومانی خرید مسکن تغییری پیدا نکند.
وی ادامه داد: شرایط وام 18 میلیون تومانی خرید مسکن نیز تغییری نداشته و همانند گذشته است.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.