آمار بانک مرکزی درباره کاهش اجاره‌بها کذب است

رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس با اعلام افزایش 10‌درصدی قیمت مسکن در سال جاری گفت: نرخ اجاره‌نشینی در سال جاری با افزایش مواجه می‌شود

0 نظر
محسن نریمان، نماینده مردم بابل در واکنش به آمار بانک مرکزی مبنی بر کاهش چهار برابری نرخ اجاره‌بها در دولت نهم نسبت به دولت خاتمی افزود: زمانی می‌توان از کاهش نرخ اجاره‌بها سخن به میان آورد که در طی چهار سال گذشته بخش مسکن با افزایش عرضه مواجه شده باشد.
به گفته وی، ارائه آمار کذب مبنی بر کاهش نرخ اجاره‌نشینی نسبت به دولت خاتمی در آستانه انتخابات به معنای تخریب کاندیدای مورد نظر است.
وی تصریح کرد: طی 4 سال گذشته، براساس اظهار نظر مسوولین نه تنها افزایش واحدهای مسکونی نسبت به تقاضا رخ نداده است؛ بلکه بسیاری از انبوه‌سازان نیز در این مدت عملا فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس هشتم با اشاره به طرح مسکن‌مهر و وعده ساخت یک‌میلیون واحد در طول سال گفت: هجوم سرمایه‌های دولتی و ملی به صورت غیرمتعارف و ناموزون در 4 سال گذشته و به ویژه در 2 سال و نیم گذشته به بخش مسکن، سایر بخش‌های اقتصادی نظیر خدمات، صنعت و کشاورزی را به رکود سوق داده و باعث فلج شدن این بخش‌ها شده است.
نریمان، رونق بازار مسکن را تابع تصمیمات داخلی و خارجی ذکر کرد و گفت: طی چهار سال گذشته هیچ‌گاه از سوی دولتمردان برنامه ثابت و اصولی در بخش مسکن ارائه نشد و همین امر موجب افزایش انباشت ساخت‌وساز و حاکم شدن رکود بر بخش مسکن شده است.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.