موافقت با احداث شهرک مسکونی جدید در حوزه شهری کرج- شهریار

شورای عالی شهرسازی و معماری به منظور تامین بخشی از نیاز مسکن مجموعه شهری تهران (حوزه شهری کرج-شهریار) با احداث شهرک مسکونی جدیدی با نام قشلاق خندان واقع در خارج از حریم صفا دشت موافقت کرد

0 نظر

به گزارش روابط عمومی وزارت مسکن و شهرسازی، این شورا با اختصاص سیصد هکتار اراضی موسوم به قشلاق خندان، ضمن موافقت با احداث شهرک مسکونی یاد شده مقرر نمود این اراضی به عنوان محدوده منفصل شهر صفا دشت، تحت مدیریت شهرداری این شهر قرار گیرد و حریم شهر صفا دشت به همین خاطر اصلاح شود.

همچنین بر اساس این مصوبه مقرر گردید برای جلوگیری از افزایش سقف جمعیتی حوزه شهری کرج- شهریار، استقرار جمعیت پیش بینی شده برای این منطقه ( شصت هزار نفر) از طریق کاهش این جمعیت از سایر نقاط جمعیتی حوزه در مطالعات حوزه شهری لحاظ شود.

شایان ذکر است این شورا علاوه بر موارد فوق مقرر داشته با توجه به محدودیت منابع آبی حوزه، برای تامین آب این منطقه از سیستم دو شبکه ای ( آب شرب بهداشتی و آب بهداشتی) استفاده شود.

شورای عالی شهرسازی و معماری همچنین در جلسه ی دیگری مقرر کرد طرح ویژه ای برای شهرهای نراق، بیستون، بشرویه، شوشتر و نوش آباد با رویکرد صیانت مشترک از آثار تاریخی، فرهنگی و حقوق ساکنین این شهرها تهیه شود.

گفتنی است تهیه طرح ویژه برای شهرهای یاد شده بنا به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده ولی مرجع تصویب آنها شورای عالی شهرساری و معماری خواهد بود.

بر اساس این مصوبه همچنین مقرر گردیده است شرح خدمات تهیه این طرح ها توسط وزارت مسکن و شهرسازی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت کشور تهیه شود.


منبع خبر : همشهری

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.