وزارت نفت به هر خانوار وام می‌دهد

خریداران مسکن بهتر است قبل از عقد قرارداد درباره رعایت شدن مبحث 19 مقررات ملی ساختمان که به نحوه مصرف انرژی در ساختمان مربوط می‌شود، اطلاع‌ لازم را کسب کنند؛ چرا که با آزاد شدن قیمت حامل‌های انرژی دچار مشکل اقتصادی خواهند شد.

0 نظر

منوچهر خواجه دلویی گفت‌: با توجه به بحث آزادسازی حامل‌های انرژی رعایت مبحث 19 برای همه مردم اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و با افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی، هزینه مصرف سوخت در منازل بیشتر می‌شود درحالی‌که مردم می‌توانند با سرمایه‌گذاری اندک، به سمت صرفه‌جویی حرکت کنند.

خواجه‌دلویی گفت: شهرداری‌ها نیز باید به‌صورت جدی‌تر بر اجرای مبحث19 و تحویل پروانه ساخت یا پایان‌کار نظارت کنند زیرا جریمه اقتصادی اکتفا نمی‌کند.

 معاون وزیر مسکن تصریح کرد: عمده فن‌آوری‌هایی که طی 5/1سال گذشته تایید شدند و بخش خصوصی شروع به واردات آنها کرده است، در جهت رعایت مبحث 19 (مقررات ملی ساختمان) بوده و صرفه‌جویی 40 تا 45درصدی مصرف انرژی را به‌همراه داشته است. وی با تاکید بر اینکه رعایت مبحث 19 به لحاظ صرفه‌جویی در انرژی اهمیت زیادی دارد و الزامی است، درباره برنامه‌های وزارت مسکن جهت اجرای جدی این طرح خاطرنشان کرد: بناست درباره این طرح تجدیدنظر و در نیمه اول سال ابلاغ ‌شود. به گفته او، آیین‌نامه‌ای مشترک با وزارت نفت تهیه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت نیز مطرح است و براساس آن بنا است که از محل اعتبارات وزارت نفت یارانه‌هایی برای ساختمان‌های موجود که قصد دارند مبحث 19 را اعمال کنند، تخصیص داده شود و به سازندگان و مالکان ساختمان‌های جدید کمک‌هایی شود.

وی از ارائه پیشنهادی مبنی بر ارائه تسهیلاتی از سوی وزارت نفت برای اجرایی شدن مبحث 19 خبر داد و اظهار کرد: به دلیل اینکه برای بسیاری از افراد سرمایه‌گذاری اولیه برای اعمال مبحث 19 در ساختمان‌های موجود سنگین است، ممکن است وزارت نفت مبلغ دو تا سه میلیون تومان را به‌صورت وام در اختیار خانواده‌ها قرار دهد و به‌صورت اقساط روی قبض گاز خانوارها سرشکن کند.

معاون وزیر مسکن با تاکید بر اهمیت فن‌آوری‌های جدید، درباره وضعیت اجرای مبحث 19 در ساختمان‌سازی‌ها گفت: سال گذشته نسبت به سال‌های پیش از آن میزان رعایت مبحث 19 بسیار بهتر بوده، ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم؛ بنابراین شاید مهمترین راه این باشد که مردم خود نسبت به اجرای مبحث 19 حساس شوند و به آن اهمیت دهند.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.